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gitaneusa.com Forum Index » Vintage Gitane » En route pour l' "eroica" 2010 Goto page Previous  1, 2
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PostPosted: Sat Nov 20, 2010 4:23 am Reply with quote
Gtane
Joined: 14 Sep 2007
Posts: 681
Location: UK
Poufthecascadeur,

Thanks for the update.

It sounds, and looks from your super photos, like you had a great time. It's clearly a super event to attend. The interest in older machines is something that's not happened previously to the level that it is at today and interest is likely to increase as time goes on, particularly with the internet and speed of communication. Every L'Eroica photo is a gem in itself.

The more one sees these older machines today the more one realises how good they were then and how good they are now.

Tim

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Everything has a cycle
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PostPosted: Thu Jan 06, 2011 4:39 am Reply with quote
poufthecascadeur
Joined: 30 Apr 2009
Posts: 87
Location: toulon,france
I am very proud to be nominated for the article of the year Exclamation Exclamation Exclamation
Regrettably my translator do not can help me any more and my story is still always incomplete Sad
so i give you the end but in french i hope that someone could translate...

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gitane sprint,nation,interclub,s.olympic,renault loisir,(bianchi record 748,legnano olympic record,follis,wolhauser,meral,peugeot px10,ps10,prn10,phr50,uo8,mercier 300,mercier service course,urago nervex&competition,motoconfort super champion)
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PostPosted: Thu Jan 06, 2011 4:39 am Reply with quote
poufthecascadeur
Joined: 30 Apr 2009
Posts: 87
Location: toulon,france
Tout cela ne tourne pas aux photos couleurs sépia mais au contraire le mélange d'authentiques passionnés et de nouveaux venus portés par la vague de l'actuel regain d'attrait pour le vélo se côtoient et se mélange pour dégager une pétillante ambiance ou règne la convivialité .
Coté exposant et bourse de vente c'est Noël en octobre !!!
Je ne sais plus ou shooter des clichés! quelques magnifiques pièces ultra rares et une multitudes de composants se cotoient.
Dérailleurs à baguette,pièces campagnolo de toutes les ères de la firme,vieux maillots,vélos digne des plus beaux musées je reste ébahi .
Rien que les trois modèles de bianchi d'après guerre nonchalamment exposés à l'entrée du parc d'expo valent le voyage!!
Prévenu par d'habituels participants je sais que les tarifs sont hors de portée pour moi mais je chine tout de même avec l'aide de Melissa, ma traductrice du w.e ,les accessoires manquant à notre panoplie pour le lendemain (casque à boudin danois,chaussures vintage,cocottes de freins campagnolo...).
Je croise ça et là des connaissances faites sur le net et nous nous reconnaissons par le biais des photos échangées depuis quelques mois.
Il ressort au final ,parmi les monceaux de conneries de certains forums, quelques utilités et discuter enfin de visus avec les personnes donne tout son sens à ce genre de rassemblement.
La vingtaine de nations présentes me permet de jauger la passion pour les vieux vélos et j 'échange ça et là avec mon anglais hésitant quelques infos sur des machines d'exception ou les premières impressions d'anglophone s'étant essayés sur des portions de strada biancha.
Il se fait tard et à contre coeur je regagne avec ma tribu notre magnifique lieu de villégiature pour préparer l'échéance...
Nous avons rendez-vous demain à 8h30 avec une partie des frenchies pour la photo de groupe et un départ ensemble...
La nuit a été courte et nous nous retrouvons pour la photo de groupe ,nous nous insérons dans le peloton bigarré ou fusent les éclats de discussion de nos hôtes italiens …
Je suis sur le cul ,hier n'était rien à coté d'aujourd'hui et j'ai du mal à suivre la longue procession de coureurs se dirigeant à pieds vers le départ tellement je contemple les magnifiques machines présentent...
Nous effectuons nos premiers tours de roue et nous savourons enfin après ces longs mois d'attente et de labeur sur nos vieux clous les premiers kilomètres...
Alex donne le tempo sur son mercier, full shimano 600 première génération ,récupéré à l'état d'épave et rafraichit en moins d'une semaine pour l'occassion,Mathieu le suit sur mon renault-sport (en fait un gitane tour de france 1976 au cadre entièrement chromé et complété du premier shimano dura ace)
Viens en suite Melissa sur mon mercier service course full campa (1979),nous l'encadrons avec Guillaume sur son raleigh team replica (1979).
Je chevauche pour cette première eroica un gitane super olympic (1976)que j'ai patiemment remonté en rassemblant depuis 6 mois le groupe nuovo record qui correspond au modèle du catalogue.(mis à part des passe-vitesses fort utilisés par les routiers dans les 60'/70')
Je me remémore les 7 couches de gomme laques passées sur la guidoline blanche tressorex le soir dans mon salon ou les deux soirées à retirer tous les petits crampons centraux des boyaux de cyclo cross wolber chamonix ,vestiges de mes premières saisons de cyclo cross,que j'avais choisi d'utiliser en prévision des portions de strade bianche!
D'ailleurs nous abordons la première piste ,ou ,oserais-je ,le premier secteur !
Il est matérialisé par de petites bougies placées le long de la haie de cyprès bordant la piste et l'entrée du domaine viticole que nous traversons.
L'ambiance y est chaude ,des spectateurs sont amassés sur les bords et les moins aguérris commencent à grimper à pieds .
Soudain jaillit de ma mémoire cette photo du Koppenberg en belgique lors du tour des Flandres 1980 ou Moser et De Vlaeminck tentent de rester à vélo sur le pavé glissant au milieu d'un amoncellement de coureurs perdant l'équilibre...on s'y croirait ,la machine à rêves est en route elle ne s 'arrêtera plus...
Melissa est toujours dans ma roue vaillante et portée par les encouragements et la musique enfantine jaillit du haut parleur de la fiat 600 de « dépannage » arrêtée en plein milieu de la montée.
Elle reste sur sa machine et notre petit groupe atteins le sommet en plein coeur de la campagne Toscane.
Il commence à tomber des gouttes ,le dernier ingrédient est là pour donner toute sa saveur à l'épopée...
Notre troupe garde le bon tempo les toboggans dans le vignoble chianti se succèdent nous sommes en vu du village de Radda et du premier ravitaillement.
Je peux enfin retirer mon casque à boudins devenu bien petit depuis sa dernière utilisation il y a 20 ans en junior!!!Nous nous délectons de tartines de confiture mais ne tardons pas trop à repartir car les maillots vintage bien imbibés ne rechauffent guère....
Les visages commencent à être marqués et la cote qui mène au deuxième ravitaillement fini le long travail de sape.Je l'ai gravi à fond et sa dureté me fait penser à certaines cotes cotoyées lors de compétitions de vtt que je fréquente habituellement.Mon coeur bat la chamade et j'ai du mal à cadrer mes camarades pour les photos souvenir.
L'incroyable Mélissa se fraiera un passage en restant à vélo au milieu des hommes ébahis par son courage,dire qu'elle ne maitrise pas la danseuse!!!Elle arrache son 42*28 mais parviens au sommet ,le minestrone servit et le chianti nous redonne des couleurs ,le soleil fait son apparition nous nous engageons dans la descente ou nous passe en trombe un single speeder survolté .
Je saute dans sa roue accompagné de Guillaume ,merci les boyaux tubeless! l'adhérence est top,je suis juste refroidi par une forte odeur de caoutchouc brulé!je ralenti attentif au moindre signe de défaillance de ma machine que je pensais si fiable..
Au bas de la descente mon fils me confiera que le pilote du single speed avait brulé ses patins à essayer de le suivre ouf!!!
Tous les membres de notre troupe y avaient secrètement pensé pas une crevaison en 60km la chevauchée parfaite...jusqu'à ce que Mathieu ouvre le bal suivi de Melissa.
Caché sur le coté de la piste nous ne l'avions pas vu et ,isolé, il avait dû faute de démonte pneus utiliser ses cales de chaussures en train de se déclouer de ses semelles comme de démonte pneus!!!!
Une fois ces deux incidents passés nous escaladons les dernières cotes toujours à vélo les cuisses de plus en plus lourdes.
La dernière strada biancha est abordée le coeur gros nous savons qu'il nous faudra attendre une année entière pour peut-être fouler de nouveau ce sol mais la fatigue et les clameurs de Gaiole en contrebas nous attire tel un aimant vers la ligne d'arrivée.
La traditionnelle pasta-party ( de bien loin la plus savoureuse Italie oblige) clôture ce magnifique w.e nous regagnons en voiture ,des étoiles plein les yeux ,la frontière et la France...

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PostPosted: Thu Jan 06, 2011 5:59 am Reply with quote
greyhundguy
Joined: 09 Apr 2008
Posts: 678
Location: South-Central VIRGINIA
Through the best efforts of "Google Translate":

All this does not turn color photos to sepia but rather a mixture of genuine fans and newcomers ride the wave of the current revival of attraction for biking mingling and mixing to achieve a sparkling mood or the prevailing friendliness.
Exposed side and stock sale it's Christmas in October!
I do not know or shoot pictures! some wonderful pieces ultra rare and a multitude of components coincided.
Rod derailleurs, Campagnolo parts from all eras of the firm, old jerseys, bikes worthy of the finest museums I remain amazed.
Just the three models of Bianchi after the war carelessly exposed to the entrance of exhibition worth the trip!
Prevented by regular participants I know that prices are out of reach for me but I still China with the help of Melissa, my translator weekend, missing accessories to our range for the next day (helmet coil Danish vintage shoes, casseroles Campagnolo brake ...).
I cross here and there, acquaintances made on the net and we recognize through the pictures traded in recent months.
It appears in the end, among the piles of crap some forums, some utilities and finally visus discuss with people gives full meaning to what kind of gathering.
The twenty nations present allows me to gauge the passion for old bicycles and j exchange here and there with my broken English about some info on machines or emergency first impressions of English having tested on portions of strada Bianchi.
It's getting late and cons with my heart I returned to our beautiful tribe resort to prepare for the deadline ...
We have an appointment tomorrow at 8:30 with some of the Frenchies for the group photo and a check together ...
The night was short and we meet for the group photo, we are integrated into the motley bunch or fuse chips discussion of our Italian hosts ...
I'm on the ass yesterday was nothing compared to today and I have trouble following the long procession of riders heading on foot to the start so I contemplate the magnificent machines have ...
We conduct our first laps and we enjoy finally after all these months of waiting and hard work on our old nails the first few miles ...
Alex sets the pace on his haberdasher, full Shimano 600 first generation, recovered the wrecked and refreshed in less than a week for an occasion, Mathieu steps on my renault-sport (actually a gypsy tour France 1976 to fully chromed frame and completed the first Shimano Dura Ace)
Come in to my suite Melissa mercier encamped full service race (1979), we encadrons with William on his raleigh team replica (1979).
I ride for the first olympic super eroica a gypsy (1976) I patiently put together by collecting the last 6 months the group nuovo record that matches the pattern catalog. (aside from high-speed passes used by truck drivers in 60 '/ 70 ')
I remember the 7 layers of shellac over the past tressorex white bar tape in the evening in my living room or both parties to remove all the small intestines of central knobs cyclocross Wolber chamonix, remnants of my first season of cyclo cross, which I had it chosen to use in preparation of portions strade bianche!
Moreover we discuss the first track, or, dare I say, the first area!
It is materialized by small candles placed along the cypress hedge along the track and the entrance to the winery we are experiencing.
The atmosphere is warm, spectators gathered on the edges and the least experienced starting to climb on foot.
Suddenly burst from my memory of this photo Koppenberg in Belgium during the Tour of Flanders 1980 or Moser and De Vlaeminck trying to stay on the paved bike sliding amid a heap of riders losing balance ... there is would think, dream machine is running it did stop it more ...
Melissa is always brave in my wheel and carried by the encouragement and children's music springs from the speaker of the Fiat 600 of "troubleshooting" stopped in the middle of the climb.
It remains on his machine and our little group Reach the summit in the heart of the Tuscan countryside.
It starts falling drops, the last ingredient is there to give the full flavor of the epic ...
Our company keeps the right tempo slides in the vineyard Chianti succeed we saw the village of Radda and the first stop.
I can finally remove my helmet to boots become much smaller since it was last used 20 years ago as a junior! We delight of bread and jam but not long before too much to leave as many vintage jerseys soaked does not heat up ... .
The faces begin to be marked and the score that eventually leads to the second stop along sape.Je work have climbed to the bottom and its hardness makes me think of some ratings at competitions where Tibetan mountain bike that I frequent habituellement.Mon heart pounding and I can not fit my comrades for souvenir photos.
Melissa's incredible break through remaining cycling among men amazed by his courage, saying it does not control the dancer! She snatches his 42 * 28 but trouble at the top, minestrone served and chianti gives us the colors, the sun appears we are embarking on the descent where we pass in a single speeder tornado excited.
I jump on his wheel with William, thank you guts tubeless! adhesion is top, I'm just cooled by a strong smell of burnt rubber! I slowed attentive to the slightest sign of failure of my machine I thought so reliable ..
At the bottom of the hill my son told me that the pilot of the single speed had burned his skates trying to follow it Whew!
All members of our troupe had secretly thought not a puncture 60km into the ride perfect ... until Mathieu opens the ball followed by Melissa.
Hidden on the side of the track we had not seen and isolated, he had to use tire levers because of his wedges shoes being taken down from his shoes as tire levers!!
Once these two incidents we climb past the latest odds cycling thighs still more severe.
Bianchi Strada last addressed a heavy heart we know we have to wait a whole year to perhaps tread this ground again but fatigue and the clamor of Gaiole below draws us like a magnet towards the finish line .
The traditional pasta party (by far the most delicious Italian forces) to close this wonderful weekends we return by car, stars in their eyes, and the border of France ...

Jay

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